Partner serwisu
Drogi i autostrady

Uda się poprawić DK-48 w Tomaszowie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
30-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Uda się poprawić DK-48 w Tomaszowie?
fot. Google Maps
GDDKiA chce rozbudować skrzyżowane ulic Warszawskiej i Wysokiej w Tomaszowie Mazowieckim. Pierwszy przetarg w tej sprawie się nie udał, ale drugi daje nadzieję na zawarcie kontraktu.

Chodzi o inwestycję związaną z modernizacją drogi krajowej nr 48 przebiegającej przez Tomaszów Mazowiecki. Istniejące skrzyżowanie u zbiegu ulic Warszawskiej i Wysokiej – w formie litery T – ma być przebudowane na rondo.



Wyświetl większą mapę

Zamawiający otworzył oferty w ponowionym przetargu. Ma trzy propozycje. Najtańszą złożyło Przedsiębiorstwo Drogowe „Kontakt” z Krosna Odrzańskiego, które zaproponowało 14,3 mln zł. Dwie pozostałe złożyli Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych z Piotrkowa Trybunalskiego – 14,2 mln zł oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów „Erbedim” – 16,2 mln zł.
Inwestor był przygotowany na wydanie kwoty 16,058 mln zł.

W pierwszym przetargu wpłynęła tylko jedna oferta – od Przedsiębiorstwa Drogowego Kontrakt z Krosna Odrzańskiego, które zaproponowało wykonanie zadania za 17,525 mln zł. Budżet inwestora wynosił wówczas 11,421 mln zł. Przetarg został więc unieważniony.

Dzięki przebudowie skrzyżowania ma się zwiększyć płynność ruchu i poprawić bezpieczeństwo. Obecnie jadący ul. Wysoką muszą ustępować pierwszeństwa poruszającym się ul. Warszawską, co przy ruchu na poziomie 7 tys. pojazdów na dobę, przy 20-procentowym udziale ciężarówek prowadzi do zatorów i stwarza niebezpieczne sytuacje na drodze.

W ramach tego zadania wykonane mają być również ekrany akustyczne oraz chodnik (po zachodniej stronie skrzyżowania) i ścieżka pieszo-rowerowa (po stronie wschodniej). W dotychczasowym rozwiązaniu piesi i rowerzyści są zmuszeni do korzystanie z jezdni lub wąskiego pobocza.



Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mirbud wybuduje obwodnicę w mazowieckim. Umowa podpisana

Drogi i autostrady

Obwodnica Starogardu Gdańskiego jeszcze w KIO

Drogi i autostrady

Opolskie. Wkrótce otwarcie rozbudowanej DK-45

Drogi i autostrady

Wybór wykonawcy obwodnicy Radomska utrzymany

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Mirbud wybuduje obwodnicę w mazowieckim. Umowa podpisana

Drogi i autostrady

Obwodnica Starogardu Gdańskiego jeszcze w KIO

Drogi i autostrady

Opolskie. Wkrótce otwarcie rozbudowanej DK-45

Drogi i autostrady

Wybór wykonawcy obwodnicy Radomska utrzymany

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij